»Bodi to kar si, razen če si lahko Batman«

04.04.2018

Manuel Wenzel je kreativni direktor in član upravnega odbora pri TBWA\Switzerland. Zadnjih pet let je učitelj na Miami Adschool v Berlinu, kjer poučuje predmeta »Naslovi in slogani« in »Sodobni koncepti oglasov«. V svoji oglaševalski karieri je osvojil okrog 20 nacionalnih in mednarodnih nagrad. Na SOF-u bo spregovoril o eni izmed najbolj vročih tem – podatki vs. kreativnost.

Kako se je razvila vaša karierna pot?

Prihajam iz Nemčije in sem 13 let delal v Berlinu. Leta 2016 sem se pridružil TBWA v Švici, da bi kreativno vodil agencijo. Obožujem, kar delam.

Kako se prilagajate novim trendom v oglaševanju?

Mislim, da je večina novih trendov vznemirljivih. Če na primer pogledamo vse v zvezi s “podatkovno mrzlico”, je to novo neverjetno orodje, ki prinaša novo znanje o vašem občinstvu ali nove vpoglede, ki temeljijo na dejstvih in ti pomagajo delo bolje prodati naročnikom. In cel “moving-image” trend na spletu je neverjeten. Kdo ne uživa v izvajanju odličnih idej v filmu?

Obstaja posebno delo iz Slovenije, ki bi ga radi izpostavili?

Všeč mi je Laško Stava. In ne le, ker prihaja iz TBWA. Res mi je všeč, da celotna ideja izdelek postavi v središče na pristen način. Celotna zadeva živi v svetu, kjer živi pivo – nogomet, bari in stave. To je res zabavno, res nekaj, kar ljudje želijo gledati.

Katero delo si želite, da bi ga ustvarili sami?

Ha, mogoče zveni dolgočasno, ampak prav gotovo je to “Meet Graham.”

Kdo vas je najbolj navdihnil na vaši poslovni poti?

Vau, to je težko vprašanje. Imel sem veliko sreče. V čast mi je, da sem imel od začetka svoje kariere priložnost delati z najbolj neverjetnimi kreativci v Nemčiji in se od njih učiti. Goetz Ulmer, Tim Stübane in Birgit van den Valentyn, Fabian Frese, Wolfgang Schneider, Matthias Stiller, Till Eckel in tako dalje. Vsi ti posamezniki so močno oblikovali nemško oglaševanje in nekateri izmed njih so imeli tudi izrazit vpliv na globalno kreativnost. In definitivno John Hunt, ki sem ga spoznal lansko leto in me je resnično navdušil. Kot profesor na Miami Ad School v Berlinu pa moram tudi reči, da ne obstaja bolj navdihujoča skupina ljudi kot študentje. So tako kreativni in zagnani, vedno prinašajo energijo.

Kaj je najbolj smešna stvar, ki se vam je zgodila v oglaševanju?

Haha. Na božični zabavi agencije Jung von Matt, kjer sem bil mlajši tekstopisec, sem se želel zahvaliti ustanovitelju Jeanu Remyju von Mattu za neverjetno priložnost, da lahko delam v agenciji, ki jo je ustanovil. Bil sem precej pijan in sem mu govoril o knjigah. Po petih minutah mojega govora mi je rekel: „Hvala Manuel, res lepo od tebe, ampak jaz sem Dominique, njegov brat.”

Kako se spopadete z izzivom ocenjevanja lokalno relevantnih del?

Je ena preprosta stvar, ki jo vzamem v obzir – lokalna kultura. Mislim, da bi dobro oglaševanje vedno moralo vključevati znamke in kulturo.

Kaj je en nasvet, ki bi ga radi predali kreativcem?

Vse, kar počneš, počni z ljubeznijo. In bodi to kar si, razen če si lahko Batman.

Kako se spopadate s proračunskim preskokom z ATL na vsebinsko komunikacijo in podobne prijeme?

Prenesemo več idej v vsebino.

Kakšen bo vaša vloga na festivalu SOF?

Bilo mi je v čast, da me je povabil kolega iz mreže Janez Rakušček. Z njim bova malo spregovorila o podatkih in priložnostih, ki jih odpirajo kreativcem.

Manuel Wenzel, kreativni direktor, član upravnega odbora, TBWA\ Switzerland, Švica in govorec na 27. SOF-u