10 zgodb, ki so ustvarile Slavimirja Futra

19.03.2016

Osrednji dogodek slovenske oglaševalske stroke bo gostil številne uspešne predavatelje, ki bodo predstavili svoje dobe zgodbe. Eden izmed njih je tudi Slavimir Stojanović, oblikovalec v lastnem studiu Futro.

Kaj je znamčenje in kako ga pojasniti naročnikom oziroma lastnikom blagovnih znamk?

Branding oziroma znamčenje je predvsem uspešno izpolnjena obljuba. Da bi zgradil uspešno blagovno znamko, mora naročnik točno vedeti, kaj njegova blagovna znamka obljublja potrošniku in ali to obljubo lahko tudi drži. Vloga svetovalcev in oblikovalcev blagovnih znamk pri tem je, da pomagajo naročniku pri odločitvi o smeri, v katero se blagovna znamka in njena obljuba razvija. Partnerski in hkrati profesionalni odnos ustvarja dobre možnosti za osnovanje uspešnega projekta.

Kdaj nastane blagovna znamka?

Blagovna znamka nastane, ko je potrošnik zadovoljen, ko so njegova pričakovanja izpolnjena, in ko ta zaradi pozitivne izkušnje želi to isto blagovno znamko uporabiti znova. Razvoj blagovne znamke je dolgotrajni proces, ki se ne more odviti čez noč, kot morda trdijo nekateri. Večinoma so uspešne blagovne znamke rezultat večletnega truda ekipe strokovnjakov, ki skrbi za kontinuirano komunikacijo njihovih obljub na trgu. Med svojim delom za različne kliente v regiji sem opazil, da lokalne blagovne znamke od globalnih loči prav ta konsistentnost in naporno vztrajanje pri isti komunikaciji. Lokalne blagovne znamke so nagnjene k nenehnim spremembam v smeri razvoja znamke, s čimer dosegajo bistveno slabše rezultate. Uspešno zgodbo so na regijskem nivoju napisali samo tisti, ki so pogumni, globoko zaupajo v vizijo svoje blagovne znamke in imajo dovolj sredstev za vlaganje vanjo.

Kakšna je pri tem vloga oblikovanja?

Svetovne raziskave podpirajo trditev, da je najpomembnejši vizualni del blagovne znamke njen logotip. Logotip je obraz blagovne znamke. Vloga grafičnega oblikovanja je, da z malo vizualnimi elementi pove drugačno in lepo zgodbo o tej blagovni znamki, da nam približa njegovo bistvo in značaj. Ne glede na pomen vizualne komunikacije pa je v bistvu najpomembnejša kombinacija konsistentne komunikacije in izpolnjenih obljub blagovne znamke. Če ta kombinacija funkcionira, logotip nima težke naloge. Mnogi regionalni naročniki imajo napačno predstavo, da je lep in pametni logotip bližnjica do uspešne blagovne znamke, a seveda, temu ni tako.

Poleg osebne znamke Slavimir Futro ste leta 2012 zgradili še lifestyle znamko ”Futro” in svoja dizajnerska dela prenesli na komercialni nivo. V Beogradu ste celo odprli trgovino s ”Futro” izdelki. Kako se osebno znamčenje razlikuje od znamčenja produktov?

Mislim, da je popolnoma brez razlik. Znamka je znamka ali gre za osebo, supergo ali storitev. V mojem primeru je olajševalna okoliščina, da sem lahko spojil osebno znamko in znamko svoje trgovine, tako da ljudje kupujejo oznamčene izdelke, ki jih je ustvarila oseba, ki prav tako predstavlja blagovno znamko. Zame ni večjega kreativnega zadovoljstva kot da vidim otroka, ki nosi mojo Never Boring, I Am Super ali Kobayagi majico.

 

Slavimir Stojanović, oblikovalec v lastnem studiu Futro