PRESS: 30. Slovenski oglaševalski festival razglasil zmagovalce

10.09.2021

SPOROČILO ZA MEDIJE

10. september 2021

30. Slovenski oglaševalski festival razglasil zmagovalce

Jubilejna izvedba Slovenskega oglaševalskega festivala je v dveh festivalskih dneh 9. in 10. septembra na oder pripeljala več kot 50 govorcev in na varni razdalji v ljubljanskem Litostroju povezala več kot 1200 udeležencev.

Na svojo trideseto obletnico je festival s sloganom Soodgovornost za prihodnost usmeril fokus v razumevanje soodgovornosti oglaševalcev, agencij in medijev pri ustvarjanju skupne prihodnosti. V ospredju letošnjega SOF-a je tako bila trajnostna družbena soodgovornost ter vloge medijev, oglaševalcev in agencij pri tej. Da ne bi ostali samo pri besedah, smo se letos prvič, s podporo Ekologov brez meja, zavzeli za aktivnejše ukrepe za zmanjševanje količine odpadkov in postali Prireditev z manj odpadki s ciljem, da bo 35. SOF dosegel 90 % recikliranja in ponovne uporabe odpadkov in tako postal dogodek brez odpadkov.

V pestrem kongresnem programu je bilo med drugim mogoče videti predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja, ki je ob tej priložnosti Slovenskemu oglaševalskemu festivalu vročil Zahvalo predsednika Republike Slovenije za zavezanost trajnostnemu razvoju in za tri desetletja spodbujanja kreativnosti, ki jo je v imenu festivala prevzela izvršna direktorica Slovenske oglaševalske zbornice Mojca Briščik. Brittany Kaiser, žvižgačica Cambridge Analitike, protagonistka Netflixovega dokumentarnega filma The Great Hack, ki je prejel nominacije za emija, bafto in oskarja, ter avtorica najbolje prodajane knjižne uspešnice Targeted, v kateri podrobno opisuje, kako podjetja nezakonito uporabljajo podatke, da bi vplivala na izbiro ljudi, je prav o tem spregovorila tudi prek Zoom vklopa. Predsednik zveze UEFA Aleksander Čeferin pa se je z novinarjem Sašo Jerkovićem pogovarjal o tem, kako je tudi nogomet družbeno odgovorno gibanje.

Ob tridesetletnici festivala je bila razglašena agencija tridesetletja, ki je z največ osvojenimi nazivi agencije leta postala Futura DDB. Občinstvo pa je za najboljši TV oglas tridesetletja izglasovalo oglas Čistilka, duhovito rešitev za zavarovanje stanovanjske opreme Zavarovalnice Triglav, ki jo je leta 1999 zasnovala prav Futura DDB.

V tekmovalni program jubilejnega Slovenskega oglaševalskega festivala se je prijavilo kar 326 kreativnih rešitev, kar je več kot 100 več v primerjavi z lanskim letom. Odziv oglaševalcev in agencij kaže, da se izzivom preteklega leta nakljub še vedno zavedamo soodgovornosti pri soustvarjanju naše skupne prihodnosti in razvoja slovenskega oglaševanja. Festival je odgovoril na pandemijo, ki je zaznamovala tudi našo industrijo in pošteno izzvala kreativne ustvarjalce v agencijah, z novo skupino COVID-19, ki združuje vse komunikacijske rešitve, ustvarjene v obdobju pandemije kot odgovor na specifične razmere in kontekst pandemije oziroma z ekskluzivnim namenom, da ciljno skupino obveščajo glede koronavirusa. 50 % vseh sredstev, zbranih s prijavninami za dela v tej skupini, tj. 1.890 EUR,  je organizator festivala, Slovenska oglaševalska zbornica, namenila v dobrodelne namene projektu Botrstvo.

Prijavljena dela je ocenjevala skupno kar 21-članska žirija z Janezom Rakuščkom, izvršnim kreativnim direktorjem agencije Luna \TBWA na čelu, zmagovalci pa so bili razglašeni na Zlati noči, zaključni prireditvi s podelitvijo nagrad.

Naziv Agencije leta 2021 je ponovno pripadel agenciji Futura DDB, Znamka leta 2021 je postala Lesnina, najprestižnejša nagrada, SOF SOF-a pa je šla v roke kampanji v skupini Oblikovanje, Elan Voyager – prve funkcionalne zložljive smuči na svetu, ki jo je za Elan pripravil Gigodesign skupaj z Elanom. Oglaševalska osebnost je Toni Balažič, glavni izvršni direktor skupine Panvita, rojeni komunikator, ki je v svoji karieri preoblikoval tri velika podjetja, danes pa krmari med izzivi podjetja, ki zaposluje več kot 600 ljudi. Stanovska nagrada oglaševalca leta 2020 je za opazen preboj pri vseh marketinških in komunikacijskih aktivnostih ter konsistentno komunikacijo z vsemi ključnimi segmenti prejelo podjetje NLB. Najboljša produkcijska hiša filmskih oglasov je Instant, naziv najboljše produkcijske hiše radijskih in zvočnih oglasov pa je šel v roke Studiu Multipraktik in CNJ. Žirijo Natečaja za izbor mladih kreativcev pod vodstvom Blaža Kocjančiča, kreativnega direktorja pri agenciji Internavti, sta z delom MikroMaps najbolj prepričala Sara Mlinar in Aljaž Kočevar iz agencije AV Studio. Prvo mesto jima bo prineslo priložnost, da se udeležita 8-tedenskega spletnega izobraževanja »Starting Your Portfolio« pod okriljem ene najbolj priznanih šol na področju oglaševanja, dizajna in strategije v ZDA, Chicago Portfolio. Zmagovalka Mastercardovega natečaja Misija Šport, ki potuje na mednarodno prakso v Amsterdam, pa je Tjaša Peterle.

30. SOF je podelil še 2 veliki nagradi, 25 zlatih in 36 srebrnih nagrad:

Veliki nagradi:

  • Dobrodošli doma (Futura DDB za Lesnino)
  • Lahkonočnice - Logopedske pravljice (SHIFT za A1)

Zlate nagrade v posameznih tekmovalnih skupinah: 

            Sekcija KAJ

  • V skupini K1 Film: Prodajalci, Dostava in montaža ter Blagovne znamke (vsa tri dela Futura DDB za Lesnino) in Time to Stay Home (Čas, da ostanemo doma) (TENT za I feel Slovenia)
  • V skupini K2 Tisk & publikacije: Navodila za uživanje (Futura DDB za Lesnino).
  • V skupini K3 Ambientalne komunikacije: tri dela Narezano po vašem okusu (Herman & partnerji za Mercator).
  • V skupini K4 Zvok: Lahkonočnice - Logopedske pravljice (SHIFT za A1).
  • V skupini K5 Digitalne komunikacije: M SOSESKA (Herman & partnerji za Mercator).
  • V skupini K6 Integrirane komunikacije: Dobrodošli doma (Futura DDB za Lesnino).
  • V skupini K7 Oblikovanje: Elan Voyager – prve funkcionalne zložljive smuči na svetu (Gigodesign in Elan za Elan).
  • V skupini K8 Obrtna odličnost: Blagovne znamke (Futura DDB za Lesnino) in Lahkonočnice - Logopedske pravljice (SHIFT za A1).

Sekcija ZAKAJ

  • V skupini Z1 Aktivacija: Navijaj za lisičke (Internavti in Trampolin za NLB).
  • V skupini Z2 Upravljanje znamk: Lahkonočnice - Logopedske pravljice (SHIFT za A1), Tuš Dve zvezdici (Agencija 101 za Tuš) in Upravljanje znamk: Mali šef Slovenije (ARNOLVUGA+ in Herman & partnerji za Mercator).
  • V skupini Z3 Doseg: dve deli TO NI Planica (Internavti za Planico).
  • V skupini Z4 Inovativnost: TO NI Planica (Internavti za Planico) in Sound tasting / Zvočno okušanje (Luna \TBWA za Argeto Exclusive).
  • V skupini Z5 Oznamčene vsebine: Lahkonočnice - Logopedske pravljice (SHIFT za A1).
  • V skupini Z6 Družbeno dobro: Lahkonočnice - Logopedske pravljice (SHIFT za A1).
  • V skupini Z7 COVID-19: Barve junakov (andGustav in Aritmija za NK Maribor).

Srebrne nagrade v posameznih tekmovalnih skupinah:

Sekcija KAJ

  • V skupini K1 Film: Tukaj za vas – Mleko, Tukaj za vas – Jajca in Tukaj za vas – Jabolka (vsa tri dela Yin + Young za Lidl Slovenija) in Oraketa - Novo vesolje vitaminov in sadja (Zaraguza za Oraketo).
  • V skupini K2 Tisk & publikacije: Trajno = Sijajno (Yin + Young in Taktik za Lidl Slovenija).
  • V skupini K3 Ambientalne komunikacije: Plaktivat – Snežak (Pristop za Plaktivat).
  • V skupini K4 Zvok: MU čvrsti jogurt 1 kg (Herman & partnerji za MU).
  • V skupini K5 Digitalne komunikacije: TO NI Planica (Internavti za Planico), Navijaj za lisičke (Internavti in Trampolin za NLB), M SOSESKA (Herman & partnerji za Mercator), Klic osamljenosti (Luna \TBWA za Zavarovalnico Sava), Sound tasting / Zvočno okušanje (Luna \TBWA za Argeto Exclusive), Dobrodošli doma (Futura DDB za Lesnino) in Laško karantonček (Luna \TBWA za Laško).
  • V skupini K6 Integrirane komunikacije: Tuš Dve zvezdici (Agencija 101 za Tuš).
  • V skupini K7 Oblikovanje: Šamar, rakija koja miluje (Marmelada za ŠAMAR) in Argeta, redesign embalaže (Yootree za Argeto).
  • V skupini K8 Obrtna odličnost: Dobrodošli doma (Futura DDB za Lesnino), Snežak (Pristop za Pristop) in Ustvarjaj prihodnost! (Pristop za Telekom Slovenije).

Sekcija ZAKAJ

  • V skupini Z1 Aktivacija: Lahkonočnice - Logopedske pravljice (SHIFT za A1) in Laško karantonček (Luna \TBWA za Laško).
  • V skupini Z2 Upravljanje znamk: Hofer (s)cena (Publicis Groupe / Saatchi & Saatchi za Hofer), M SOSESKA (Herman & partnerji za Mercator), Petarde? Ne, hvala! (Luna \TBWA za Petarde? Ne, hvala!) in Sound tasting / Zvočno okušanje (Luna \TBWA za Argeto Exclusive).
  • V skupini Z3 Doseg: #OkvirPomoči (Internavti za NLB), Lahkonočnice - Logopedske pravljice (SHIFT za A1), Narezano po vašem okusu (Herman & partnerji za Mercator) in Merkurjeva drevesa ob rojstvu (Agencija 101 za Merkur).
  • V skupini Z5 Oznamčene vsebine: M SOSESKA (Herman & partnerji za Mercator).
  • V skupini Z6 Družbeno dobro: Klic osamljenosti (Luna \TBWA za Zavarovalnico Sava) in DOPRINESI (Formitas za DOPRINESI).
  • V skupini Z7 COVID-19: Podpiramo lokalno (Luna \TBWA za Argeto), #OkvirPomoči (Internavti za NLB) in K**c pa 2020! (Pristop za Pristop).

Najboljši trije pari Natečaja za Mlade kreativce:

  1. mesto: Sara Mlinar in Aljaž Kočevar iz agencije AV Studio za MikroMaps
  2. mesto: Veronika Rožmanc in Esma Hajdarpašić za FLIKA
  3. mesto: Manja Novak in Patricija Rantaša iz agencije Pristop za E-Trajb

---

Katalog del: www.sof.si/katalog

Več: www.sof.si

---

Dodatne informacije

Kristina Bogataj

M: 040 898 090

E: [email protected]