Janja Božič Marolt

ustanoviteljica in direktorica, Inštitut za raziskovanje trga in medijev, Mediana

Janja je prva ženska in najmlajša prejemnica uglednega naziva Oglaševalska osebnost že leta 2001, začetnica najpomembnejših raziskav medijev v Sloveniji. Je ustanoviteljica in direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev, Mediana v Sloveniji, na Hrvaškem, v Srbiji in Makedoniji. Z novimi metodami pogosto prehiteva čas.

Visoko stopnjo zaupanja na oglaševalski in celotni marketinški sceni si je pridobila s prvo neodvisno raziskavo medijev v Sloveniji, Mediana Branost, Gledanost, Poslušanost, ki se je razvila v mednarodno licenčno Mediano TGI. Danes razkriva ozadja vseh medijev, tudi spleta in družbenih omrežij. S tujimi partnerji je uvedla telemetrijo, valuto za gledanost televizije. Mediana IBO in Mediana RM ter ostale reprezentativne raziskave se nadaljujejo že preko 20 let.

Janja je predstavnica ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) za Slovenijo, vodi pa tudi izvedbe raziskav Eurobarometer v Sloveniji. Sodeluje v več organizacijah, ki so povezane s tržnim komuniciranjem, pogosto jo vidimo kot članico žirije na festivalih ali pa kot govorko na konferencah, tudi na TEDXu. Janjo smo lahko spoznali kot predsednico Oglaševalskega razsodišča in Nadzornega odbora SOZ.

Najbolj odmevne uspehe na domačem trgu ustvarja s sodelavci Mediane z največ natančnimi napovedmi vzporednih volitev in objektivnimi raziskavami javnega mnenja. Poleg uspešnega delovanja v stroki Janja Božič Marolt kot predavateljica gostuje na Ekonomski fakulteti, Fakulteti za družbene vede in kot redna predavateljica na B2. Objavlja kolumne in članke o trženjskem raziskovanju ter svetuje pri komunikacijskih strategijah in upravljanju znamk.

Janja je poročena in mati dveh otrok.