Govorec: Harjot Singh
Ko je Harjot Singh dobil prvo povabilo za sodelovanje na SOF-u, je bil takoj za. Pozanimal se je o tematiki festivala ter dognal, da ne moremo ignorirati tehnologije. Pojasnil nam je, da dobro delo ni slano, ali po njegovo “salty”. V svoji predstavitvi se hoče osredotočiti na to, kaj dobro delo ni.
Najprej je spregovoril o nuji aplikacij ter vse večji potrebi po njih. Kaj je bil nekdaj trend, je sedaj sila. “Nikoli še ni bil slabši čas, da bi bili nepremišljeni s tehnologijo,” nam je na srce položil izkušen govorec. Za primer je vzel ‘HidrateMe’, aplikacijo, ki se poveže z našo steklenico z vodo, in nas opominja, da moramo več piti. Še en primer, ki je presunil govorca, je aplikacija Smartress, ki se poveže z vzmetnico in meri odstopajoča gibanja. Ob tem se Singh vpraša, ali res potrebujemo aplikacijo, da preglasimo instinkt.
Zatem nadaljuje s primeri, po njegovem, zelo slabih idej in jih pospremi s trditvijo, da četudi lahko, še ne pomeni, da moraš. Včasih najbolj močne agencije, podjetja ali kreativci naredijo napake. Če damo preveč soli, še ne pomeni, da bo dober okus. Najti moramo ravnotežje. In čeprav je na dosegu roke tehnologija, to še ne pomeni, da jo moramo nujno uporabiti. V svetu začnemo z ljudmi, ne potrošniki. Blagovne znamke se morajo z njimi povezati, in ugoditi njihovim potrebam. Šele nato pa nastopi tretji element in to je tehnologija.
S tehnologijo pa smo lahko tudi drzni, najbolj drzna poteza je vsekakor ta, da jo naredimo nevidno. Primer oglasa, ki ga Harjot deli z nami se dogaja na Švedskem. Prav Švedska je namreč prva država s svojo lastno telefonsko številko, na katero lahko pokliče kdorkoli na svetu in zastavi katerokoli vprašanje. Kampanja je nastala ob obletnici svobodnega govora, osvojila pa je tudi nagrado na prestižnem festivalu Cannes. “Idejo moramo začiniti s tehnologijo, ta pa more služiti kreativnosti, saj je kreativnost glavna,” je povedal govorec. Pri svoji ideji moramo namreč preveriti, da je tehnologija uporabna, kar naredimo z rešitvijo pravega problema. Še en oglas, ki ga zagledamo na velikem platnu prikazuje London in njegovo onesnaženost. Zato so ustvarili aplikacijo, ki ti pokaže območja čistega zraka. V ta namen so naredili senzor, ki so ga povezali z lučmi na ulicah, ter jih tako obarvali v rdečo ko je zrak slab, in zeleno, ko je dober.
Pri svojem delu moramo biti kreativni, delo pa mora biti tudi zelo osebno, kar naveže na kampanjo proti ustrahovanju, lansirano na Švedskem. Na začetku kampanje si švedski vplivneži nadenejo VR očala, da bi spoznali realnost drugih. S proračunom pičlih 400 evrov so dosegli 20% Švedov. S tem v mislih nam veli, da moramo narediti pravo umetniško presenečenje, saj so najbolj trajna in zapomnljiva odkritja večinoma naključna. To velja tako za poklic, kot za življenje.