SOF delavnica: Glasba v oglaševanju

14.04.2017

Govorec: Žiga Drofenik

Uvodoma je predavatelj, Žiga Drofenik, predstavil Universal Music Publishing kot administracijo, ki ureja avtorske pravice in nadzira uporabo na televiziji in v oglasih. Ob tem je kot zanimivost dodal, da jih tedensko kličejo slovenske skupine, ker želijo pridobiti potrditev avtorskih pravic; »lahko torej zapoješ katero koli pesem, če jo želiš pa posloveniti potrebuješ potrditev avtorja«.

V Sloveniji se z upravljanjem avtorskih pravic ukvarjajo tri večja podjetja. »Mi se mogoče razlikujemo po tem, da smo se osredotočili na svetovanje in urejamo avtorske pravice in jih licenciramo tudi, če niso del našega kataloga. Oglaševalci pridejo do nas, ko želijo licencirati sinhronizacijske pravice. Mi pa kot založnik ščitimo avtorje, medtem ko založbe ščitijo izvajalce,« je še povedal Drofenik.

Zakaj pa so avtorske pravice potrebne? Odgovor je ponazoril z zgovornim primerom: ”Paul McCartney je Jacksonu razložil koncept avtorskih pravic, ta pa je posledično leta 1984 kupil pravice Beatlov za 50 milijonov in jih kasneje prodal Sonyju za 100 milijonov dolarjev. Leta 2016 pa so nato dediči preostanek pravic prodali Sonyju za 800 milijonov.«

V nadaljevanju je občinstvu govornik tudi pokazal videoposnetek, kjer se Robin Thicke zagovarja glede obtožbe, da je pesem Blurred lines zelo podobna skladbi Marvina Gayja, Got to give it up. ”Robin Thicke je tako tudi izgubil večji del lastništva skladbe, zdaj namreč ravno ta večinski del pripada Pharellu.”

Za zaključek pa je še dodal, da koncept licenciranja pomeni, da nekdo želi odkupiti avtorske pravice za določen namen, pod določenimi pogoji. ”Objavljalcev avtorskih del je lahko več, master pravica pa je samo ena.”