SOF predavanje: Shazam: rojen iz glasbe, narejen za vse. (Shazam: born from music, made for everything.)

12.04.2018

Govorec: Filippo Vizzotto, Shazam Entertainment Ltd., Velika Britanija

Predavanje je potekalo na temo aplikacije Shazam, katere moto je »rojen iz glasbe, narejen za vse«. Predaval je Filippo Vizzotto, višji direktor pri podjetju Shazam Entertainment Ltd. Aplikacija Shazam se je razvila iz zelo preproste aplikacije, preko katere se lahko že samo z enim klikom povežemo z radiem, televizijo … Na začetku predavanja je bila na kratko predstavljena sama zgodovina aplikacije, njen razvoj in kako je leta 2013 postala ena od 10 najbolj priljubljenih aplikacij na svetu in dosegla svoj preboj. Najprej je bila ustvarjena samo za IOS operacijski sistem, kasneje pa so dodali še Android, MacOS, itd.; danes je tako dostopna skoraj preko vseh kanalov.

Shazam je že na začetku prinesel kar 123 milijonov mesečnih uporabnikov, kasneje pa so dosegli tudi 1 bilijon prenosov, na kar so, kot je tudi navdušeno povedal predavatelj, zelo ponosni. V svojem razvoju so podpisali kar nekaj partnerskih pogodb, med njimi je bila ena bolj uspešnih  prav kampanja s Snapchatom, saj so v samo enem letu pridobili na milijone novih uporabnikov. Zaradi nasvetov uporabnikov Shazama, kot so jih sami imenovali »Shazams«, so aplikacijo razširili na Snapchat in podpisali partnerstvo. Pri tem gre za to, da lahko kar preko Snapchata prepoznaš glasbo, brez, da bi pri tem sploh potreboval odpreti Shazam. Filippo je spregovoril o najbolj iskani pesmi na Shazamu, za katero pa ni takoj povedal naslova, vendar je predvajal videopostek. Kasneje je le povedal, za tiste, kateri pesmi niso poznali, da je govoril o pesmi z naslovom Breathe od Jax Jones, omenil pa je tudi Meghan Trainor in njeno uspešnico All about that bass, ki je bila prav tako zelo iskana na Shazamu. Povedal je tudi, da nekatere glasbene izvajalce uporabniki Shazama spoznajo kar preko same aplikacije, saj jim glasbenike lahko tudi predlaga in jih tako seznani še z nepoznanimi talenti, med njimi omeni Zaro Larsson in Cardi B.

Kasneje je predstavil delovanje Shazama in njegove zahteve, predvsem je pojasnil, kolikokrat mora biti pesem predvajana, da je nato umeščena na hotlist ali billboard. Za vse tiste, katere je strah, da bi uporabniki lahko videli, katero glasbo so iskali je povedal, da so njihovi podatki povsem na varnem, kar je seveda zelo pomembno, saj s tem aplikacija pridobi in tudi gradi na zaupanju. Predstavil nam je zelo zanimivo dejstvo, da preko Shazama lahko ugotovijo najbolj priljubljeno poletno destinacijo, kjer je bila aplikacija največkrat uporabljena – enostavno je predvidevati, da je bila to Ibiza, sledijo ji Miami, Azurna obala, Los Angeles … na kratko je pokazal tudi statistične podatke za Slovenijo, ki se uvršča na 83. mesto po priljubljenosti aplikacije in kar 182.000 mesečnih aktivnih uporabnikov. Kot zelo pomembno je izpostavil, da so televizijski oglasi, revije in ostali mediji za samo aplikacijo zelo pomembni, saj prav oni omogočajo delovanje aplikaciji.

Proti koncu predavanja je govoril še o podpisanih kampanjah, kot so, Shazam za avtomobilsko znamko Fiat, Pepsi, Ikeo, vino Piccini, Nestle, kozmetično znamko Shiseido in sladoled Magnum. Shazam so uspeli dodati še na televizijo med reklamne oglase, saj večina ljudi med gledanjem televizije v rokah drži pametni telefon, tako da si lahko tudi med samim gledanjem odprejo še direktno povezavo spletne strani oglaševanega produkta. Predavanje je podkrepil še z dejstvoma o Shazamu, »Shazam has solidifies itself as a recognition utility reaching far beyond its music boots”.