Po štirinajstih letih dela oglaševanje še vedno vidim kot zelo zabaven hobi

05.04.2017

Izvršni kreativni direktor, ki ga pri delu motivira mešanica velike samozavesti in še večje negotovosti. Zaljubljen v šport. Včasih je tekmoval v kajaku na divjih vodah in judu. Prejemnik devetih Kanskih levov, na 23. Zlatem bobnu pa je prejel Zlato uro in s tem častni naziv Najboljšega kreativnega direktorja. Pogovarjali smo se z Vasilijem Ćorluko, članom žirije 26. SOF-a ter izvršnim kreativnim direktorjem pri agenciji Publicis One Macedonia.

Prvič boste v vlogi žiranta na Slovenskem oglaševalskem festivalu. Kaj boste iskali v prijavljenih delih?

Zelo se veselim nove izkušnje v Portorožu. Ker živim in delam v drugi državi, me zelo zanima slovenska oglaševalska scena, kakšne so njene posebnosti, njena unikatnost in kako se lahko primerja z drugimi oglaševalskimi trgi v tej regiji. Morda ima slovensko oglaševanje kakšna »nenapisana pravila«, po katerih deluje, poseben ton oglaševanja; zanimalo pa me bo tudi, kateri so najprimernejši in najbolj uporabljeni kanali za komuniciranje ter kateri so tisti kanali, ki kažejo največjo kreativnost. Ko pride do posameznega dela, seveda za vse veljajo enaka pravila – enostavnost, relevantnost in elegantnost – pomembna je ideja, ki se jo lahko enostavno razloži v enem »tvitu«. Rad vidim ideje, ki so pri nekaterih klientih delovale in so njihove poslovne potrebe spremenile v komunikacijo, ki združuje človeški vpogled, kreativnost in sveže perspektive.

Na 23. Zlatem bobnu ste prejeli naziv Najboljšega kreativnega direktorja ter Zlato uro. Kampanja Sea Hero Quest je bila večkrat nagrajena. Kako gledate na prejete nagrade? Kaj vam pomenijo?

Zagotovo te nagrade pomenijo veliko priznanje. Verjamem, da si vsak kreativni direktor, ko dobi na mizo brief, želi, da bi to delo premaknilo meje, se dotaknilo življenja ljudi, postalo del popularne kulture in pustilo sledi v družbi. Seveda je to zelo težko doseči v realnosti, kljub temu, da si v svoje delo vložil zelo veliko truda. Poklopiti se mora tisoč stvari. Eden izmed takih projektov je postal Sea Hero Quest in zelo sem vesel, da sem lahko vsaj enkrat v karieri doživel kaj takega. Že pred festivalom sem vedel, da smo imeli dobro kampanjo, nisem pa pričakoval Zlate ure, zato sem bil ob prejetju zares navdušen.

Nisem čisto prepričan, če bo nagrada sama po sebi kaj spremenila pri mojem delu. Trg na katerem delujemo je majhen, zato si ugled gradimo z vsakdanjim delom ter nenehnim sodelovanjem z našimi klienti. Po drugi strani pa mi Zlata ura prinaša določeno potrditev za ves moj trud in delo, ki sem ga v oglaševalsko stroko vložil do sedaj.

Pri svojem delu ste izredno uspešni. Kaj vas motivira in vam daje dodaten zagon?

Najbrž kombinacija tistega, kar pri delu spodbuja vse kreativne ljudi – mešanica velike samozavesti in še večje negotovosti. Samozavest ti da prepričanje, da lahko narediš velike stvari, po drugi strani pa te negotovost spodbuja, da vedno malce dvomiš vase in se zato še bolj potrudiš. Največja spodbuda pa je zagotovo strast do dela, ki ga opravljaš.
Po štirinajstih letih dela oglaševanje še vedno vidim kot zelo zabaven hobi, s katerim sem se začel ukvarjati, še preden sem odkril svojo pravo strast. Kljub vsem vzponom in padcem pri delu še vedno uživam kot prvi dan. Če bi bilo treba, bi delal tudi zastonj (tega prosim ne povejte nikomur J). Imeti priložnost, da ostaneš radoveden, da se vsak dan naučiš česa novega, da začneš reševati poslovni problem s praznim listom papirja, to vse pa spremeniš v enkraten film, odlično spletno rešitev ali nekaj povsem novega – to sčasoma postane zelo zasvojljivo.

Kaj bi svetovali mladim, ki se podajajo v svet oglaševanja?

Mnogo ljudi trdi, da je oglaševanje mrtvo. Jaz menim, da je zdaleč od tega. Oglaševanje je najverjetneje najboljše mesto za tiste, ki želijo na nek način vplivati na svet. V oglaševanju se srečajo umetnost, tehnologija, kreativnost, posel in inovacije. To pa še ne pomeni, da je svet oglaševanja enostaven – kar hitro se ti lahko zgodi, da cele dneve prodajaš šampone ali kreditne kartice ljudem, ki jih sploh nočejo. Če se zelo potrudiš lahko dosežeš spremembo – lahko razbiješ tabu, spremeniš navade ali pa vplivaš na to, kako ljudje razmišljajo o določenih temah. Lahko jih nasmejiš ali pripraviš do tega, da se razjočejo sredi groznih večernih novic. Konec koncev pa z delom v oglaševanju dobiš priložnost delati z uspešnimi direktorji, talentiranimi avtorji, navdušenci nad virtualno resničnostjo, neverjetnimi strategi, mladimi »youtuberji« – in to vse v enem samem dnevu. Obenem je to priložnost, da odkriješ kakšni smo ljudje in, da praktično iz ničesar ustvariš veliko, pri tem pa uporabiš le svojo pamet in domišljijo.

Za vse mlade kreativce, ki mislijo, da talent pomeni več kot trdo delo, pa je tukaj zabavno dejstvo – pred kratkim sem prebral, da Droga 5 iz New Yorka streže večerjo ob osmih zvečer, za vse tiste ljudi, ki so še v pisarni. Iz tega torej vidimo, da tudi tisti, ki premorejo več talenta kot vsi mi skupaj, ne pridejo nikamor brez resnega truda, ki ga vložijo v delo.

Česa si v tekmovalnem programu SOF želite videti več in česa manj?

Rad bi videl čim več preprostih, elegantnih, vsakodnevnih del za resnične kliente, kjer je povsem običajen brief prepeljan na nek višji nivo. Na primer, kjer pogumna agencija in klient med katerima je bilo ustvarjeno zaupanje, skupaj prehodita pot in na koncu ustvarita nekaj povsem neobičajnega in zelo opaznega.

Rad bi videl manj del, ki so sama sebi namen in nimajo nobenega vpliva na resnični svet.