Nagovor predsednice

Dobre zgodbe preživijo. SOF jih niza že 25 let.

Četrt stoletja. V zgodbi življenja posameznika to pomeni prelomnico in od njega ali nje pogosto pričakujejo, da bo odrasel.

Toliko jih letos šteje tudi Slovenski oglaševalski festival. In ker so spremembe edina stalnica, jih prinaša tudi 25. SOF.

Letos se bomo prvič srečali v središču Portoroža na novi lokaciji, v novem okolju. Včasih zadostuje že takšna sprememba, da se napišejo nove zgodbe in doživijo novi trenutki. Že lani je moja predhodnica povedala: »SOF se trudimo postavljati ne samo kot festival oglaševalske stroke, ampak kot festival celotnega marketinga.« Tudi letos bomo nadaljevali Marjino vodilo, ker si želimo, da bo to festival kreativnosti ne le v oglaševanju, ampak tudi širše. S spremembami bi radi dosegli širše občinstvo, zato da SOF postane stičišče in pomembno mesto za izmenjavo najboljših praks – kreativnih in poslovnih. Zato je pomemben za oglaševalsko sredino, medije in oglaševalce ter tudi vso preostalo javnost.

Letos se bomo vrteli okrog zgodb. Zato ker močno verjamem, da so velik del vsakega uspeha pravo sporočilo, zgodba in vsebina. Vendar še tako dobra zgodba ni uspeh sama po sebi, če nima pravega medija v smislu pripovedovalca. Dober pripovedovalec jo zna povedati tako, da je zanimiva, in tudi ve, komu in kdaj jo povedati. A dobro zgodbo mora imeti.

Zgodbe že od nekdaj potrebujemo, ker si z njihovo pomočjo uredimo in zapomnimo svet okoli sebe. Z njimi že od nekdaj najbolje posredujemo sporočilo tistemu, ki ga nagovarjamo. Pa naj bo to nekdo, ki nam je blizu, nekdo, ki ga sploh ne poznamo in mu bodo zgodbo prenesli drugi, ali zanamci, ki se niti rodili še niso.

In če prenesem zgodbo, pripovedovalca in poslušalce v medije, je zlahka potegniti vzporednice.

Velikokrat je težava, da se večinoma povprečne zgodbe, ki so namenjene kupcem in uporabnikom, izgubljajo v množici sebi podobnih. Tisti, ki so jim sporočila namenjena, so postali neobčutljivi. Razvijejo selektivno gledanje, poslušanje in branje, da bi se izognili zgodbam, ki jih ne zanimajo. Ali preprosto vklopijo adblock.

Že od časa egipčanskih trgovcev je glavni namen oglaševanja prodaja. Bo uspešna, če bomo nagovarjali ljudi, ki se želijo našim zgodbam izogniti? In to ne glede na to, po katerem kanalu prihajajo do njih.

Vendar pa ni bistvo v kanalih oziroma medijih. Pomislite, koliko zgodb se kljub neverjetnemu napredku tehnologije po družbenih omrežjih širi zgolj s pomočjo zapisanih besed ali po zaslugi ene same dobre fotografije.

Zato se moramo vprašati, ali je naša zgodba dovolj zanimiva, da bo pritegnila množice, ali vsaj tiste posameznike, ki jih res mora? Če ni, potem je čas, da napišemo novo.

Vseeno pa dobrih zgodb ne gre povsem predrugačiti, saj so z razlogom ostale toliko časa z nami. In SOF je, pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, svojo zgodbo prav gotovo pisal odlično, sicer se letos aprila ne bi srečali že petindvajsetič.

Nedavno mi je karizmatičen in uspešen slovenski poslovnež ponovno potrdil tisto, kar že dolgo verjamem; da so za uspešno poslovno zgodbo potrebni osebni odnosi, da na koncu ljudje »kupujemo« ljudi. In druženje je na festivalu eden najpomembnejših delov, saj se tako tkejo zgodbe, izmenjujejo prakse in mnenja v neformalnem okolju in ljudje namesto imena, postanejo obraz.

Zato pridite v Portorož 7. in 8. aprila, da napišemo še eno poglavje uspešne zgodbe.

Dolores Podbevšek Plemeniti, direktorica marketinga, Delo
Predsednica 25. SOF

DoloresPlemeniti

Dolores Podbevšek Plemeniti
Predsednica 25. SOF