SOF Predavanje: Pitchanje v stilu IKEA

13.04.2017

Govorca: Cristian Clita, Carmen Nicu

V polni dvorani Cristian Clita, specialist za digitalni marketing, pove tisto, kar o švedskem podjetju, na podlagi njihovih oglasov, vemo prav vsi: IKEA stremi k realnosti. Njegova sogovornica Carmen Nicu ob tem doda, da prav vsi zaposleni skupaj oblikujejo znamko. Najprej beseda steče o kratki zgodovini IKEE in ustanovitelju podjetja, Ingvarju Kampradu, ki je svojo zgodbo začel v majhni švedski vasi. Izhajajoč iz tega, oba predavatelja poudarita, da ne prodajajo le pohištva, temveč želijo ustvariti boljše življenje za vse in kljub razširitvam v mnoge druge regije in države upajo, da so še vedno majhni. Kljub temu pa je njihova spletna stran v prejšnjem letu dosegla tudi do 2.1 bilijona obiskov.

Njihova jugovzhodna regija je sestavljena iz Madžarske, Beograda, Zagreba in pa, v naslednjem poletju prihajajoče, Slovenije. IKEINA marketinška ekipa je precej majhna, a bazira v vseh državah. Vsi zaposleni pa prihajajo iz agencij. “Če ne veš kaj narediti v podjetju, nekoga najemi,” je svetoval Cristian. To je bila za njih takrat Carmen, ki so jo najeli prav za njeno regijo, zaradi česar je bila, kot sama pravi, zelo počaščena.
Namen podjetja je zagotoviti najboljše kreativne in digitalne zmožnosti, kakovost ter konkurenčne cene, brez kompenzacije na kvaliteti. IKEA si ogleduje le ustrezne agencije in izbere le najboljše, ki pa delujejo v regijah, v kateri želijo nastopati. A ni vedno preprosto izbrati najboljšo agencijo. Uživajo ob pogledu na odlično delo, za ocenjevanje le-tega pa imajo kriterije, ki vključujejo vrednote, delo, ekipo, odprtost, jasnost in še druge odlike. Vsi potencialni kandidati so primorani imeti več srečanj s podjetjem. Na njihovem drugem srečanju, ki ga pri IKEI imenujejo “chemistry session”, so preverili odlike s tega seznama; s predstavniki agencij so se dobili tako v živo, kot na zmenku preko spleta.

Po opravljenih srečanjih in pogovorih, so analizirali predloge. Zopet so se znašli pred »problemom«, saj so bile vse agencije enako dobre in odločili so se za spremembo načrta izbiranja ter vanj umestili še en korak. Izmed petih agencij, ki so sodelovale, so izbrali tri, ki so se uvrstile v ožji krog in bile postavljene še pred eno nalogo, ki so ji nadeli ime “resnična življenjska preizkušnja” ali “real life exercise”. Tokrat se z agencijami niso dobili v živo, temveč so srečanje organizirali kot “live” digitalni zmenek. Vsi sodelujoči so imeli iste pogoje in tokrat je podjetje, četudi s težavo, moralo sprejeti odločitev. Cristian Clita je sočutno dejal, da je bila razglasitev zmagovalca zelo težka, saj so se ob tem zavedali, da bodo nekateri zelo razočarani.

Pri IKEII zasledujejo moto, da je takojšnje deljenje informacij nujnost, če želijo z nekom dobro delati. Zavedajo se, da na eni strani agencijo izbirajo oni, a ima na drugi strani tudi agencija pravico in dolžnost, da si izbere pravega klienta. Ob tako zahtevnem procesu dela, se lahko stvari zavlečejo in zgodijo se napake, a se je po tem nujno opravičiti. To pa lahko storimo le, če imamo na voljo dovolj informacij. “Le tisti, ki spijo, ne naredijo napak,” je dodala Carmen. Predstavnika IKEE sta prizorišče zapustila s sporočilom, da se moramo vsi ljudje učiti en od drugega.